"אמא אבא ישששש אני עולה לגן חובה! ואני כל כך מתרגש יש כל כך הרבה דברים שאני צריך להספיק לדעת לפני שאני עולה לכיתה א', עוד לא למדתי…
לזהות אותיות!
לזהות מספרים!
להסתדר עם חברים!
לארגן לעצמי את התיק!
להתנהל נכון בזמן שיעור!"
וואו, הילדים של היום כל כך חכמים והם לגמרי צודקים!
תכנית הלימודים בכיתה א' מתבססת על המיומנויות והמושגים שהילדים רכשו בשנים קודמות כגון: זיהוי אותיות, פעולות בסיסיות בחשבון וכישורי קריאה בסיסיים. על ידי הקניית מיומנויות קדם-אוריניות וקדם-חשבוניות לילדים אנחנו יכולים להבטיח שעם הכניסה לכיתה א' הם יהיו מוכנים להתמודד עם האתגרים וההזדמנויות העומדים בפניהם. הכנה נכונה תספק להם בסיס חינוכי מוצק שישמש קרקע להמשך צמיחה לאורך המסע הלימודי שלהם.
לכן אנחנו רואות בגן החובה גשר בין סביבות הלמידה הבלתי פורמליות של הגן לבין הסביבות האקדמיות המובנות והקפדניות יותר של מסגרת בית הספר. במהלך שנה מכריעה זו הילדים רוכשים את כישורי היסוד שלהם בקריאה, כתיבה, חשבון ואינטראקציות חברתיות.
הכנה תהליכית שנמשכת לאורך כל השנה מאפשרת לנו כצוות מקצועי יתרון לזיהוי ואיתור קשיים מוטוריים, חברתיים-רגשיים, שפתיים ועוד והפנייה לגורם המתאים להמשך טיפול.
אז לסיכום, מה חשוב לנו לזכור במעבר לכיתה א'?
מעבר חלק:
לחלק מהילדים המעבר מסביבה מבוססת משחק לכיתה שבה מתרחשת למידה מובנית יכול להיות קל ומאתגר עבור אחרים. לכן אחת הסיבות העיקריות להכנת ילדים לכיתה א' היא לטפח מעבר חלק ומוצלח לכולם. הכנה מראש מסייעת להקל על המעבר על ידי הכרות מוקדמת עם השגרה של הכיתה, הציפיות והדרישות הלימודיות והחברתיות שייתקלו בהן. הכנה זו יכולה לעזור להפחית חרדה, להגביר את הביטחון ולקדם גישה חיובית ללמידה.
מוכנות אקדמית:
בכיתה א' מלמדים תכנים לימודיים מובנים וקפדניים יותר בהשוואה לגן. הכנה לכיתה א' כוללת רכישת מיומנויות אורייניות וחשבון בסיסיות, כגון זיהוי אותיות, מספרים, ספירה ומודעות פונולוגית. שליטה במיומנויות אלו מעניקה לילדים התחלה טובה יותר במסע האקדמי שלהם.
התפתחות חברתית ורגשית:
היבט חשוב נוסף בהכנת ילדים לכיתה א' הוא טיפוח התפתחות חברתית ורגשית. כיתה א' היא תקופה שבה ילדים מתחילים ליצור אינטראקציה עצמאית יותר עם בני גילם והמורים. היבט זה כרוך בטיפוח הרווחה הרגשית שלהם, בניהול הרגשות שלהם, וטיפוח תחושת שייכות והכלה בתוך קהילת הכיתה. על ידי הכנה נכונה, נוכל לעזור להם לפתח את המיומנויות החברתיות והרגשיות הנדרשות כגון: שיתוף פעולה, דחיית סיפוקים, ביצוע הוראות ופתרון קונפליקטים. מיומנויות אלו חיוניות לבניית מערכות יחסים חיוביות וליצירת סביבה תומכת בכיתה.
עצמאות ואחריות:
כיתה א' כוללת לרוב למידה עצמאית ולקיחת אחריות אישית. במסגרת ההכנה לכיתה א' נרצה לטפח את עצמאותם של הילדים ולהקנות מיומנויות כמו ארגון, ניהול זמן ומשמעת עצמית. מיומנויות אלו מאפשרות לילדים להפוך ללומדים עצמאיים ולהיות אחראים יותר על הן על המעשים שלהם והן על הלמידה.
ביטחון ומוטיבציה:
כאשר ילדים נכנסים לכיתה א' כשהם מוכנים, חווית הלמידה תלווה בביטחון ובמוטיבציה גבוהים יותר. הם ירגישו שהם מסוגלים לעמוד באתגרים החדשים ויהיו להוטים ללמוד ולהשתתף בפעילויות בכיתה. חשיבה חיובית זו מציבה בסיס חזק להישגיהם האקדמיים העתידיים וליחס הכולל ללמידה.
לבוגרי גן טרום חובה בלבד
בקבוצות קטנות עד 6 תלמידים
למידה באמצעות משחק, תנועה, עזרים חזותיים והשתתפות פעילה
שעה ורבע
החל מ-09/10/23 עד 30/06/24
שני 17:15
שלישי 16:15
3 מיפויים:
- מיפוי ע"י מרפאה בעיסוק לתחום המוטורי
- מיפוי ע"י מאבחנת דידקטית לתחום הלימודי
- מיפוי ע"י מלווה התפתחותית לתחום חברתי-רגשי
שיחת תיאום ציפיות
2 מפגשי הדרכת הורים
בניית תוכנית אישית וקבוצתית
חומרי יצירה
קלמר אישי עם ציוד למפגשים
תיקייה עם כל החומרים הנלמדים
מתנת פרידה:
עיצוב מדבקות שם למחברות ולספרים
מערכת שעות מעוצבת אישית